RETOURZENDINGEN

 

Elke webshop heeft te maken met retourzendingen.

Het aantal retourzendingen kan hoog oplopen, waardoor u hier veel tijd aan kwijt bent.

Tijd die u beter kunt gebruiken voor de groei van uw onderneming.

Retour Control neemt de afhandeling van uw retouren graag van u over, zodat u zich kunt richten op andere zaken.

 

REGELS RONDOM RETOURZENDINGEN.

 

Wij spreken samen af wat de regels zijn rondom retourzendingen, maar vergeet niet dat er ook wettelijke regels zijn opgesteld. Veel webshop-winkeliers vinden de regelgeving rondom retourzendingen nog best onduidelijk. Ze zijn ook best ingewikkeld. Het is natuurlijk fijn om te weten wat de regels zijn, zodat je daar ook aan kunt houden. Zo ontstaan er nooit conflicten met klanten en biedt Retour Control de service waar ze recht op hebben.

Aan welke regels moet je denken? Nou, bijvoorbeeld dat je je klanten moét informeren over hun recht van retour. Het maakt niet uit of dat op je website, algemene voorwaarden of bevestigingsmail is. Doe je dit als bedrijf niet of onjuist, dan geldt automatisch een retourtermijn van 12 maanden! Je moet de klant op je site of in een mail een formulier voor herroeping aanbieden, zodat ze daarmee kunnen retourneren. En klanten hebben altijd 14 dagen de tijd om hun aankoop te herroepen. Daarna mogen ze nog eens 14 dagen doen over het terugsturen. En zodra je het ontvangen hebt, moet je binnen 14 dagen terugbetalen. En dit zijn nog niet alle regels.

Bedenk goed hoe u met retourzendingen om wilt gaan. Als u eenmaal een plan hebt, dan doen wij de rest!